Ik hoor …

Een citaat van Jung:
Alles waar je je niet bewust van bent dat wordt je noodlot.

Is dat zo?
Het lijkt mij dat ik me van oneindig veel zaken niet bewust ben. Oneindig, omdat ik niet weet wat ik niet weet. Ik zal ook nooit weten wat ik niet weet.

Er zijn wel heel veel dingen die ik wel weet. Wat nog niet wil zeggen dat ik me er ook permanent bewust van ben. Dat trekt mijn vermogen tot bewust-zijn niet.

Kijk, dat weet ik dan weer wel.

๏ Wordt mijn onvermogen dan mijn noodlot?

Geef een reactie

